Spring til indhold

Sådan optimerer du flere sider efter samme søgeord

For nogle år tilbage, ville dette nok gå imod de bedste SEO practices. Og det vil det i mange tilfælde stadig gøre i dag.

Det f.eks. stadig ikke en god idé at have to identiske kategorier i en webshop. Lad os bare tage “proteinpulver” som eksempel. Dette skaber nemlig intern konkurrence – bedre kendt som søgeordskannibalisme.

Men det betyder ikke, at du ikke kan have to sider (eller flere), der begge omhandler “proteinpulver”.

Så længe siderne er optimeret efter forskellige intentioner, som den søgende måtte have.

Det kan f.eks. være “Hvad er proteinpulver?” eller “Hvor meget proteinpulver skal jeg tage?”

I så fald er en god idé også at placere disse sider hierarkisk korrekt, f.eks. ved at linke til din primære side om proteinpulver med eksakte ankertekster.

Ovenstående er måske ikke nyt for dig, og det giver jo egenligt også super god mening.

Men det interessante er, at denne tilgang, kan være heldig at skabe en synergieffekt, ved at generere flere relaterede søgeresultater i søgemaskinerne.

Det har Samuel Smith (founder af værktøjet Thruuu) i hvert fald et eksempel på, fra en mindre case, som han netop har lavet.

Se den i hans Twitter tråd nedenfor:

nv-author-image

Sillas Larsen

Hej! Jeg hedder Sillas, og det er mig der skriver her på siden. Jeg har været: SEO ansvarlig hos nogle af Danmarks største internetsucceser, SEO konsulent såvel som SEO specialist i webbureau, co-founder af en række webshops som hovedansvarlig for SEO, og indehaver af en række danske og internationale affiliate-sider. Jeg håber du får gavn af min side. Hvis du har spørgsmål eller andet er du velkommen til at kontakte mig.

Har du spørgsmål eller andet? Så del gerne her! ✍️

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *