Denne rapport af Aira og Women in Tech SEO, er baseret på intet mindre end bidrag fra 17 eksperter indenfor teknisk SEO, og over 850 andre bidragydere, der alle beskæftiger sig med digital markedsføring. Heraf en nogenlunde lige fordeling af professionelle der arbejder in-house og bureau.
Rapporten giver et godt indblik i, hvordan og hvor branchen arbejder med teknisk SEO i dag, baseret på opdateret data.
We’re so proud to have partnered with @techseowomen to launch the first-ever State of Technical SEO Report which features over 60 questions, answered by 850+ SEOs and expert insights from 17 members of the Women in Tech SEO Community:
— Aira (@airadigital) October 18, 2021
Go take a look ⬇️https://t.co/xDY1aZOw1c
Rapportens kapitler:
- Introduktion
- Specifikke spørgsmål målrettet ansatte i en virksomhed
- Specifikke spørgsmål målrettet bureauer og konsulenter
- Tekniske SEO-værktøjer
- Indflydelsen af teknisk SEO
- Rangeringsfaktorer i relation til teknisk SEO
- En teknisk SEO arbejders færdigheder
- Metode og respondenternes demografi
- Bidragydere og særlige tak til
Her er et eksempel på en af af resultaterne jeg fandt særligt interessant (kapitel 5).
Bidrageyderne blev spurgt om “What’s the hardest part of your job?“
Hvis du arbejder eller har arbejdet med teknisk SEO, og har været afhængig af andre til at eksekvere optimeringerne for dig, så er du helt sikkert stødt på en af ovenstående udfordringer før.
Og ud fra denne undersøgelse, ligger den primære udfordring altså i at få de konkrete optimeringer implementeret.
Problemet er ikke kun, at de tekniske optimeringer oftest er der hvor de fleste hjemmesider indledningsvist har mest at vinde, men at det også kan være det afgørende for at få øget eksponering i søgemaskinerne i første omgang.
Med andre ord; hvis fundamentet ikke er i orden, så kan det i nogle tilfælde stå i vejen for alle andre optimeringstiltag.